KOCHANI RODZICE WITAMY
W NOWYM ROKU PRZEDSZKOLNYM
2019/2020

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  •  doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie,
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • doskonalenie umiejętności argumentowania,
  • wdrażanie się do formułowania i przestrzegania zasad grupowych,
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych zainteresowaniach, upodobaniach,
  • doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
  • doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie rówieśniczej,
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat lata i związanych z nimi konsekwencji w przyrodzie,
  • utrwalanie bezpiecznych zachowań (jak chronić się przed pogodą w różnych porach roku),
  • pogłębianie wiedzy dzieci na temat atrybutów lata, a także aktywności i rzeczy związanych z tą porą roku,
  • doskonalenie umiejętności rozmowy o wspomnieniach z wakacji,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia,
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat miejsc spędzania wakacji (miasto, wieś, góry, morze, jeziora),
  • poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krajami, miastami Europy i świata,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych przez nazywanie kierunków na kartce papieru,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i nawigowania po niej – zwrócenie uwagi dzieci na wielkość i położenie Polski jako części Europy i świata,
  • doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej wypowiedzi dotyczącej miejsca swojego zamieszkania i adresu,
  • doskonalenie umiejętności zadawania pytań zamkniętych,
  • doskonalenie umiejętności odczytywania symboli,
  • utrwalenie zasad przechodzenia przez jezdnię,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • przypomnienie zasad bezpiecznego zachowania się na placu zabaw,
  • doskonalenie umiejętności dbania o swoje bezpieczeństwo w kontakcie z urządzeniami (nie tylko elektrycznymi),
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat zasad kontaktu z nieznajomymi – potrafię mówić: nie!,
  • doskonalenie umiejętności odgrywania scenek sytuacyjnych,
  • wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
  • zapoznanie z procedurami bezpieczeństwa w przedszkolu,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • doskonalenie umiejętności nazywania i oznaczania części ciała człowieka na schemacie oraz opisywania ich funkcji,
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat lekarzy różnych specjalności i funkcji przez nich pełnionych,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zmysłów człowieka i ich funkcji,
  • rozwijanie umiejętności odgadywania przedmiotów za pomocą zmysłów,
  • wprowadzenie litery O, o na podstawie wyrazu „oko”,
  • doskonalenie sprawności ruchowej’,
  • wprowadzenie liczby „1″.

PIOSENKI DO NAUKI

Przedszkole – drugi dom

1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref. Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali
wesoło bawię się,
kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.

2. Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
lecz na mnie auto czeka i miś.
W co będziemy bawić się dziś?

Ref. Ja chodzę tam co dzień…

3. Zamiast mamy Panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi
i tak płyną przedszkolne dni.

Ref. Ja chodzę tam co dzień.

Płynie Wisła płynie

Płynie Wisła, płynie
Po polskiej krainie, (bis)
Zobaczyła Kraków, pewnie go nie minie. (bis)

Zobaczyła Kraków,
Wnet go pokochała, (bis)
A w dowód miłości wstęgą opasała. (bis)

Chociaż się schowała
W Niepołomskie lasy, (bis)
I do morza wpada, płynie jak przed czasy. (bis)

Nad moją kolebą
Matka się schylała, (bis)
I po polsku pacierz mówić nauczała. (bis)

Płynie Wisła płynie,
Po polskiej krainie (bis)
A dopóki płynie Polska nie zaginie. (bis)

WIERSZ DO NAUKI

Zaczarowane przedszkoleA.Frączek

W naszym przedszkolu mieszka czarodziej.
Ma świetny humor i czas ma co dzień,
do psot i figli zapał ma stale,
a na dodatek jeszcze ma talent.

Czaruje lepiej niż tamta wróżka,
która wydała za mąż Kopciuszka!
W naszym przedszkolu czarodziej mieszka,
który z pietruszki, mchu i orzeszka
potrafi stworzyć wytworne lale,
a z jarzębiny – dla lal korale.

Garstkę guzików w puszczę przemieni,
pełną podgrzybków, drzew i jeleni,
a ze spaghetti zrobi jamnika,
który przed zwierzem przedziwnym zmyka…
Czy to żyrafa, czy nosorożec?
Bez podręcznika nie da się orzec!

Lecz o to właśnie magowi chodzi,
by czasem dzieci za noski wodzić.
W naszym przedszkolu mieszka czarodziej…
Dlatego chętnie chodzę tam co dzień!

KONSULTACJE NAUCZYCIELSKIE ODBYWAJĄ SIĘ PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ Z RODZICEM.