ZADANIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC LISTOPAD

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. LISTOPADOWE WSPOMNIENIA
  2. JESIENNA POGODA
  3. ZWIERZĘTA DOMOWE
  4. ZIMNO, CORAZ ZIMNIEJ

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Wdrażanie dzieci do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych znajdujących się w domu i przedszkolu.
  • Zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów.
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
  • Rozwijanie u dzieci zwinności i równowagi.
  • Kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu.
  • Pogłębianie więzi rodzinnej.
  • Doskonalenie  małej motoryki.
  • Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Doskonalenie technik zapamiętywania.
  • Rozwijanie spostrzegawczości.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 6.
  • Doskonalenie umiejętności rozumienia swoich uczuć i emocji związanych z pogodą.
  • Poszerzenie słownika czynnego dzieci o pojęcia dotyczące zjawisk przyrodniczych.
  • Wyjaśnienie znaczenia deszczu dla ludzi, roślin i zwierząt.
  • Rozbudzanie ciekawości świata.
  • Prowadzenie obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
  • Dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy.
  • Rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej.
  • Kształtowanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania pór roku i obserwowania pogody.
  • Kształcenie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.
  • Rozwijanie logicznego myślenia dzieci poprzez rozwiązywanie zagadek słownych.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia i klasyfikowania.
  • Rozwijanie u dzieci wrażliwości słuchowej w zabawach związanych z rozpoznaniem głosów zwierząt.
  • Zapoznanie dzieci z techniką malowania opuszkami palców.
  • Rozwijanie słownika dzieci przez wprowadzenie pojęć: ssaki, ptaki, ryby – klasyfikowanie zwierząt.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za swoje zwierzę.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy na temat swojego ulubionego zwierzęcia.
  • Poszerzenie wiedzy dzieci dotyczącej pracy weterynarza.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności współdziałania.
  • Rozwijanie umiejętności tanecznych.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
  • Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody (dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy).
  • Rozpoznawanie i nazywanie kilku wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3.
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania.
  • Wdrażanie do mądrego i odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt w czasie zimy.
  • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego postępowania wobec zwierząt.

PIOSENKA

Piosenka młodego patrioty

Dziecko to taki patriota mały
Polską znam flagę i polskie godło
Hymn ojczysty pamiętam.

Bo moje miasto, bo moja wioska
To Polska, to Polska, to Polska!
A biało czerwone są barwy ulubione
To Polska, to Polska, to Polska!
Na co dzień, a nie od święta

Chcę jak najwięcej wiedzieć o Polsce
Więc czekam na geografię
Uczę się pilnie polskiej historii
Najlepiej jak potrafię.

Bo moje miasto, bo moja wioska
Polska, to Polska, to Polska!
A biało czerwone są barwy ulubione
To Polska, to Polska, to Polska!

Dziecko to taki patriota mały
W myślach i czynach przejrzysty.
Brzydkich wyrazów ja nie używam
Dbam o język ojczysty.

WIERSZ

Polskie kolory 

Jadwiga Daniek-Salawa
Biały kolor i czerwony
z Polską się kojarzy.
Barwy sercu bardzo bliskie
wywołują uśmiech na twarzy.

Bo to przecież Ojczyzna
nasza ukochana
w takie piękne barwy
od zawsze ubrana.

Już dziadkowie nasi
biel i czerwień szanowali
i my te kolory kochamy
choć jesteśmy jeszcze mali.

Orzeł biały w koronie
na czerwonym tle przecież
zawsze jest w naszym godle
i w zimie, i w lecie.

Flaga biało-czerwona,
gdy na wietrze powiewa
sercom naszym tak bliska,
że aż dusza śpiewa!

Dlatego każdy przedszkolak
musi o tym pamiętać,
by symbole szanować
nie tylko od święta.

KONSULTACJE PEDAGOGICZNE Z NAUCZYCIELKAMI  ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W MIARĘ POTRZEB RODZICÓW  PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ.