GRUPA   II

RYBKI

 

 

WAŻNE WYDARZENIA W MIESIĄCU KWIETNIU:

- 03.04.2018r. – Dzień Tęczy.

- 04.04.2018r. – Dzień marchewki.

- 06. 04. 2018r.- Dzień sportu i zdrowia.

- 12.04.2018r. – Dzień czekolady.

- 17. 04. 2018r. – występ zespołu z klubu seniora „Słoneczko” z Gdyni

- 19.04.2018r. -Dzień rowerowy.

- 20.04.2018r. – teatrzyk

- 20.04. 2018r. – Dzień Matki Ziemi, który przypada 22 kwietnia.

ZADANIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC KWIECIEŃ

 

TEMATY :

1.Zwierzęta na wsi.

2.U rolnika na wsi.

3.Dbamy o środowisko.

4.Polska – moja ojczyzna.

 

Przewidywane osiągnięcia dziecka:

  • Wypowiada się na interesujący temat
  • Buduje krótką wypowiedź na temat sytuacji przedstawionej na ilustracji
  • Rozwiązuje zagadki
  • Nazywa produkty mleczne
  • Nazywa zwierzęta hodowane na wsi i ich małe
  • Formułuje wnioski na podstawie obserwowanych doświadczeń i zabaw badawczych
  • Wyjaśnia znaczenie pojęcia: ojczyzna
  • Dokonuje analizy i syntezy wyrazów
  • Właściwie reaguje na przegraną w zabawie
  • Wie jak nazywa się kraj w którym mieszka
  • Śpiewa hymn państwowy i zachowuje postawę stojącą
  • Zna i rozpoznaje flagę państwową
  • Wymienia i wskazuje czynności pracy rolnika
  • Przelicza w zakresie 5
  • Tworzy zbiory 5-elementowe
  • Dodaje i odejmuje w zakresie 5
  • Komponuje rysunki wg. wzoru z gotowych elementów
  • Rysuje w tunelu i po śladzie w wyznaczonym kierunku
  • Naśladuje odgłosy zwierząt
  • Przełamuje niechęć do spożywania produktów
  • Bezpiecznie korzysta ze sprzętu w ogrodzie przedszkolnym

 

 

WIERSZ – „Co to jest Polska”

- Co to jest Polska? - 

spytał Jaś w przedszkolu.

Polska – to wieś i las,

i zboże w polu,

i szosa, która pędzi do miasta

autobus i samolot,

co leci wysoko nad tobą.

Polska – to miasto,

strumień i rzeka,

i komin fabryczny,

co dymi z daleka,

a nawet obłoki,

gdy nad nami mkną.

Polska to jest także twój rodzinny dom.

A przedszkole?

Tak – i przedszkole,

i róża w ogrodzie , i książka na stole.

 

PIOSENKA – ” Polska, biało czerwoni”

Tu mieszkamy, każdy o tym wie.

Tu biegamy, tu bawimy się

Tutaj śmieci nie rzucamy

O porządek zawsze dbamy

I dlatego zaśpiewamy: Polka biało-czerwoni…

 

Tam przedszkole, a tu jest nasz dom

Posiejemy kolorowy klomb

Tu przyjaciół wszędzie mamy

Nigdy nie jesteśmy ami

I dlatego zaśpiewamy: Polska biało-czerwoni…

 

Tu rośniemy a za parę lat

Samodzielnie wyruszymy w świat

Ale kiedy powrócimy

Stare kąty odwiedzimy

Wtedy sobie zanucimy: Polska biało-czerwoni…

 

PROJEKT – UCZUCIA U DZIECKA

 

Tęsknota

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o tęsknocie.

Wspólnie przypomnijcie sobie: – kiedy i do kogo (do czego) tęskniliście?, – jak długo trwało wtedy to uczucie?, -co, sprawiło, że przestaliście tęsknić?

Wstyd

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o wstydzie.

Opowiedz, co Cię ostatnio zawstydziło – wspólnie zastanówcie się dlaczego. Przypomnij jakieś śmieszne sytuacje z Twego dzieciństwa, na przykład zawstydzenie różowymi rajstopami. Spróbujcie obśmiać tego typu zachowania, by dzieci zrozumiały, że mówienie o wstydzie to żaden wstyd.

Poproś, by dziecko opowiedziało o tym czego się wstydzi. Zwróć uwagę, aby mówiło nie tylko o fryzurze lub ubraniu, lecz także o zachowaniach i sytuacjach, które mogą zawstydzić. Wspólnie zastanówcie się, co w każdym wypadku należałoby zrobić, aby wstyd wyeliminować.

Zazdrość

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o rodzajach zazdrości. Wspólnie zastanówcie się, kiedy i o co byliście zazdrośni. Spróbujcie wspólnie obśmiać absurdalność niektórych powodów zazdrości – zacznij jednak od obśmiewania siebie!

Gniew

 Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o gniewie.

Opowiedz, co i kiedy cię rozgniewało. Wytłumacz, dlaczego Twoim zdaniem nie miałeś/aś racji, gniewając się w określonej sytuacji. Zapytaj dziecko o radę – co zrobiłby na Twoim miejscu? Poproś, aby dziecko opowiedziało o tym, co je ostatnio rozgniewało. Zastanówcie się, jak zapobiegać niektórym powodującym gniew wydarzeniom. Zaproponuj rozgniewanemu dziecku …grę w piłkę albo inne ćwiczenia ruchowe. Nic tak nie poprawia humoru jak ruch – najlepiej na świeżym powietrzu.

Wstręt

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o wstydzie.

Co w Tobie budzi wstręt? Jakie inne zachowania mogą także wzbudzić wstręt?

Zapytaj, co dziecku wydaje się obrzydliwe? Stwórzcie listę różnych obrzydlistw. Zwróć uwagę na różnice kulturowe. To, co u nas wzbudza wstręt, może być całkowicie naturalne gdzie indziej. Porozmawia o umiejętności ukrywania wstrętu. Dziecko na widok schorowanego człowieka może nie umieć nad sobą zapanować. Wspólnie stwórzcie scenki teatralne, podczas których dziecko będzie musiało odegrać rolę osoby budzącej z jakiegoś powodu niechęć. Zastanówcie się, w jaki sposób wstręt można przezwyciężać.

Nuda

Rady dla rodziców:

Nie wpadaj w panikę, gdy widzisz, że dziecko się nudzi – nuda jest czasami potrzebna. Z nudów rodzą się różne, nieraz bardzo interesujące pomysły. Zamiast włączać telewizor, połóż się na kanapie obok dziecka – i wspólnie gapcie się w sufit, albo za okno na chmury. Na pewno wkrótce dostrzeżecie wśród nich różne kształty. Po jakimś czasie możesz podsunąć dziecku pomysł innych zabaw. Wskaż mu książki, kredki, klocki. Zaproponuj , by pograło na flecie albo niech zabawi się w perkusistę, bębniąc w co popadnie. Nie rób tego za dziecko – ono samo musi w sobie znaleźć siły do przezwyciężania nudy i nie potrzebuje do tego filmów DVD itp.

Poczucie krzywdy

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o poczuciu krzywdy.  Co to jest? Kiedy występuje? Jak je rozpoznać u siebie, a jak u innych?

Opowiedz o swoich doświadczeniach. Czy poczucie krzywdy często Ci towarzyszyło? W jakich sytuacjach? Czy osoba dorosła także musi się z nim zmagać? Czy Twoje poczucie krzywdy zawsze było/jest uzasadnione?

Poproś dziecko, żeby opisało sytuacje, w których czuło się skrzywdzone. Zapytaj, czy i Ty doprowadzasz czasami do takich sytuacji. Może do innych? Jakich? Spróbuj wymyślić wraz z dzieckiem „system alarmowy”. Jeżeli dziecko poczuje się skrzywdzone, niech ma możliwość natychmiastowego poinformowania o tym. Na przykład rysując na kartce w przedszkolu wykrzyknik albo dzwoniąc specjalnym dzwoneczkiem – wybierzcie to, co będzie dla Was najwygodniejsze. Ten znak ma służyć jednemu: zwołaniu „narady” i doprowadzeniu do rozmowy. Jeżeli skrzywdziłeś/aś  jakiegoś malucha, przeproś go z równą powagą, jakby to była osoba dorosła, aby dać dobry przykład. I pamiętaj, że nic tak nie poprawia dziecku humoru, jak przytulenie go. Czasami nie trzeba dużo więcej.

Radość

Rady dla rodziców:

Dziecko roześmiane to dziecko zdrowe, wysportowane, odważne i odporne na zarazki, dlatego śmiejmy się z nim najczęściej, jak to możliwe. Nawet wtedy, gdy inni uważają, że to trochę niestosowne. Owszem, są miejsca, w których śmiać się nie wypada – na przykład na cmentarzu. Też nie przesadzajmy – śmiech pozwala dziecku oswoić wiele strachów. Śmiejmy się nawet na siłę.

Miłość

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o miłości.

Wspólnie zastanówcie się nad różnymi rodzajami miłości. Opowiedz o swoich miłościach, także tych najdawniejszych: do prababci, do rodziców, brata, do pierwszego chłopaka. Zachęć dziecko, żeby zastanowiło się nad tym, kogo kochają: mamę, tatę, siostrę, brata. Niech dziecko opowie, z czym kojarzy mu się miłość – może warto to potem namalować? Zastanówcie się , jak wyglądałby świat, gdyby miłość nie istniała? Czy coś by się zmieniło? Namów dziecko, aby namalowało Rodzinną Pajęczynę Miłości  – dziecko maluje w różnych miejscach na kartce członków swojej rodziny: mamę. Tatę, rodzeństwo, babcię, ciocie, wujków i tak dalej a potem połącz poszczególne postacie kolorowymi liniami (mamę z tatą, babcię z dziadkiem, ciocię z wujkiem, ale też mamę z córką, tatę z babcią itd. – może warto użyć różnych kolorów) Czy takimi samymi kolorami połączymy mamę z tatą oraz mamę z córką? Z iloma osobami jest połączona mama liniami miłości? A brat? Czy każda miłość jest taka sama? Co znaczy określenie „więzy rodzinne”?

Nienawiść

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o nienawiści. Czy rzeczywiście spotykamy się z nią w życiu tak często? Co lub kto bywa obiektem nienawiści? Dlaczego? Zastanów się z dzieckiem, jakimi słowami można zastąpić słowo „nienawiść” np. gdy ktoś jest zły – „nie lubię cię”, „denerwujesz mnie”, „ty rozgotowana brukselko”. Spróbujcie wymyślić jak najwięcej śmiesznych określeń. Śmiesznych, ale nie obraźliwych. Stwórz w domu Czarny Punkt – w rogu lub za zasłonką, gdy ktoś jest wściekły może tam pójść i wykrzyczeć emocje albo się wytupać. Ważne aby nikt inny nie zwracał uwagi co dzieje się w czarnym punkcie. Można się zabawić i udawać jak jest się wściekłym i jak się nienawidzi i zwrócić uwagę dziecku, jak śmieszny jest człowiek, który zapomina się w swoich negatywnych uczuciach. Porozmawiajcie o tym jak można pomóc komuś, kto czuje nienawiść?

Pogarda

Rady dla rodziców:

Porozmawiajcie z dzieckiem o pogardzie.

Czy gardziłeś kimś/czymś kiedyś? A dziecko? Zwróć uwagę na niemądre aspekty tego zachowania. Odegrajcie sobie scenkę, w której ktoś kimś pogardza. Po której stronie lokujemy sympatię? Dlaczego osoba pogardzająca wydaje się nam odpychająca? Opowiedz sytuację, gdzie ktoś cieszący się mniejszą sympatią niż inni ma inne talenty: muzyczne, plastyczne…itp. Zastanów się z dzieckiem jakimi kolorami należałby narysować pogardę – może rzeczywiście należałoby ją narysować? Opowiedz o osobach powszechnie szanowanych (artyści, muzycy, sportowcy…..), którymi wcześniej pogardzano, a potem okazało się, że są godni podziwu. Znajdź w dziecku cechę, za którą je podziwiasz. Powiedz o niej i poproś, żeby dziecko uzupełniło Twoją wypowiedź. Stwórz nagrodę i nagródź je , gdy wykazuje się największą kulturą, empatią i pogodą ducha.

Strach

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj o strachu.

Opowiedz co przejmowało Cię strachem w dzieciństwie. Czy nadal się tego boisz? Czy teraz może boisz się czegoś innego? Poproś, aby dziecko opowiedziało o czymś czego się bało, a już się nie boi następnie czego wciąż się obawia. Może znajdziecie sposoby na te strachy? Jeżeli dziecko nie chce mówić o swoich lękach, może je namalować. Zrób listę: czego boją się dorośli a czego dziecko i ciekawe kto „wygra”? Opracuj z dzieckiem listę śmiesznych książek, które odwracają uwagę od strachu. Stwórz odznakę „Pogromca Strachów” i wręcz ja dziecku, gdy pokonało jakieś swoje obawy np. idąc do dentysty, zasypiając przy zgaszonym świetle i tym podobne.

Smutek

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj o smutku.

Opowiedz o tym, kiedy ostatnio dopadł Cię smutek i dlaczego oraz poproś, aby dziecko też zrobiło to samo. Zastanówcie się wspólnie, czy ludzie nie smucą się czasami na wyrost. Stwórzcie listę najczęściej pojawiających się smutków i zastanówcie się nad metodami walczenia z nimi. Przeczytaj dziecku śmieszną książkę i może zorganizuj zabawę „Uciekaj Smutku” w której wezmą udział wszyscy domownicy. Podkreśl rolę ruchu i dobrego odżywiania się w walce ze smutkiem.

 

Poczucie winy

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj o poczuciu winy.

Czy na świecie łatwiej by się żyło, gdyby go nie było? Czy poczucie winy może być pożyteczne? W jakich sytuacjach? Czy poczucie winy zawsze jest uzasadnione? Opowiedz o wydarzeniach, które wywołały u Ciebie poczucie winy. Zachęć, by dziecko opowiedziało o sytuacjach, w których to ono czuło się winne. Czy jego poczucie winy było zasadne w każdym przypadku? Jeżeli dziecku trudno mówić o swoich przewinieniach wykonajcie kolorową „Maskę Prawdy” z papieru. Najpierw Ty opowiedz co wpędzało Cię w poczucie winy a dziecko chętnie zrobi to samo. Pomyślcie wspólnie o zadośćuczynieniu osobom, wobec których dziecko czuło lub jeszcze czuje się winne. Postanówcie, że od razu będziecie mówić głośno „przepraszam”.

Szczęście

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dziećmi o szczęściu.

Czy każdy może być szczęśliwy? A może trzeba spełniać  jakieś warunki np. mieć bogatych rodziców? Zastanów się z dzieckiem, kto to jest człowiek szczęśliwy? Czy tylko ten co wygrał pieniądze? Poproś, aby dziecko narysowało szczęście. Spytaj, czy dziecko czuje się szczęśliwe?(tak,nie). Dlaczego? Podkreśl, że dla każdego szczęście może wydawać się czymś innym. Jedni chcą mieć piękny dom, inni wyjechać na wakacje …itp. Omów z dzieckiem swoją i ich sytuację życiową. Czego inni mogliby Wam pozazdrościć? Rodziny? Zdrowia? Psa?….. Odpowiedz na pytanie: „Dlaczego jestem szczęściarzem?”.

Wartości w życiu

Współczucie

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o współczuciu.

Co to jest? Czy współczując komuś, kto skręcił nogę, także odczuwamy ból? Jeżeli nie, to dlaczego mu współczujemy? Opowiedz o sytuacjach, w  których  było Ci kogoś żal. Poproś, aby dziecko przypomniało sobie takie przypadki. Kogo żałowały i dlaczego? Jak próbowały pomóc tej osobie? Albo jak powinny pomóc ? Zastanów się z dzieckiem, czy współczucie to coś dobrego, czy wręcz odwrotnie. Czy można je wykorzystać w złych celach? Czy ktoś, kto celowo się skaleczył – tylko po to, żeby inni mu współczuli – zasługuje na współczucie, czy raczej na naganę? Dlaczego?

Sprawiedliwość

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o sprawiedliwości.

Czym ona jest? Jak wyglądałby świat, gdyby jej nie było? Jeżeli łatwiej, to komu? Wszystkim? Czy sprawiedliwie to znaczy „po równo”? Dlaczego? Opowiedz o momentach, kiedy poczułeś się niesprawiedliwie potraktowany. Poproś, żeby dziecko zrobiło to samo. Jakie uczucia im towarzyszyły? Pobaw się z dzieckiem w zabawę „sprawiedliwe-niesprawiedliwe” (podsuwaj przykłady, aby dziecko mogło je ocenić) np.: jeżeli mama każe Ci iść wcześniej spać niż starszemu bratu – to jest to sprawiedliwe, czy niesprawiedliwe? Dlaczego? Jeżeli tata każe ci pozbierać samochodziki, którymi bawiłeś się całe dopołudnia to jest………. Jeżeli kolega dostał nagrodę za rysunek , który robiliście wspólnie to….. Jeżeli dostałeś taką samą nagrodę co kolega za sprzątanie, choć on pracował dłużej i porządniej to … itp. Poproś, żeby dziecko narysowało, jak wyobraża sobie niesprawiedliwy świat a następnie omów co trzeba naprawić. Na koniec namalujcie wspólnie sprawiedliwy świat.

Szacunek

Rady dla rodziców:

Przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość – szacunek jest czymś, o czym można (i trzeba) mówić z dzieckiem często długo. Zastanów się z dzieckiem, po czym poznać, że ktoś kogoś szanuje. Przeanalizuj zachowanie tej osoby, jej wygląd i słownictwo. Opowiedz dziecku scenkę np. z wizyty u babci. Poproś , aby dziecko oceniło zachowanie wybranych postaci. Czy przychodząc do kogoś w odwiedziny,  wypada się spóźnić? Czy trzymanie rąk w kieszeniach jest zawsze na miejscu? Czy ubiór należy dostosowywać do okoliczności – a jeżeli tak, to dlaczego? Kto wygląda bardziej elegancko – potargana osoba o brudnych rękach w drogim garniturze czy ktoś ubrany zwyczajnie, ale schludnie i czysto? Wraz z dzieckiem wymyśl inne opowiadanie i oceń zachowanie głównych bohaterów. Opowiedz o osobach, które szanujesz? Czy godny szacunku jest tylko ktoś sławny? A mama i tata? Kolega, który każdego dnia opiekuje się młodszym bratem? Koleżanka ucząca się gry na skrzypcach? Wymieniaj nazwy poszczególnych zawodów. Za co należy szanować przedstawicieli każdego z nich? Zwróć uwagę dziecka nie tylko na lekarzy, czy naukowców, lecz także na panie kucharki w przedszkolu, czy pana na ulicy przy szkole przepuszczających dzieci przez jezdnię. Powiedz dziecku za co je podziwiasz i spróbuj wspólnie z nim powiedzieć za co podziwiam mamę, tatę, brata, sąsiadkę, koleżanki i kolegów (imiennie) w przedszkolu, panią w sklepie itp. Możesz pobawić się też w zabawę – dokończ zdanie – Mojego dziadka podziwiam za …. Krzysia podziwiam za…… sąsiada podziwiam za …

Wytrwałość

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o cierpliwości i wytrwałości – czy coś je od siebie różni? Co?

Pochwal się umiejętnościami nabytymi  dzięki wytrwałej, cierpliwej pracy np. znajomość języka obcego, pływanie, jazda na łyżwach itp., ale podaj też prostsze przykłady np. czytanie . Ile czasu zajęło Ci opanowanie każdej z nich? Poproś, aby dziecko pochwaliło się swoimi umiejętnościami. Podpowiedz mu, że może to być np. sznurowanie butów, ubieranie się czy sprawne operowanie sztućcami. Postaraj się pomóc dziecku chociaż jedną taką umiejętność. Zapytaj, kim chciałoby zostać dziecko w przyszłości (lekarzem, piosenkarzem, sportowcem….) ? Jakimi cechami powinni wykazywać się przedstawiciele tych profesji? Jak długo trzeba się uczyć, aby zostać np. chirurgiem? Dlaczego to ważne, żeby chirurg był dobrze przygotowany do swego zawodu?    Czy rodzice przyszłych naukowców także musieli wykazać się wytrwałością i cierpliwością? Czy muszą się nią wykazywać, zarabiając pieniądze? Porozmawiaj z dzieckiem o hobby wymagającym cierpliwości np. uprawianiu ozdobnych roślin, kolekcjonowaniu zabawek, monet, znaczków, obrazów itp. Czy w otoczeniu dzieci są osoby, które mogą się pochwalić podobnymi pasjami? Czy cierpliwość i wytrwałość przydają się w życiu codziennym (np. podczas czekania na autobus, podczas szorowania zębów …)? Dlaczego ta wytrwałość jest tak ważna? Podajmy dziecku przykład osoby publicznej, która dzięki wytrwałości i cierpliwości osiągnęła sukces – sportowca, artystę, naukowca …..

Odwaga

Rady dla rodziców:

Porozmawiaj z dzieckiem o różnicach między prawdziwą odwagą a zwykłą brawurą i podaj przykład jednej i drugiej. Zastanówcie się wspólnie, jakie pobudki kierowały bohaterami każdej z opowieści  oraz zwróć uwagę na konsekwencje brawurowych zachowań. Zastanówcie się, co kierowało osobami dokonującymi bohaterskich czynów: chęć zwrócenia na siebie uwagi, potrzeba poklasku, nadzieja na nagrodę, troska o życie i zdrowie innych, poczucie obowiązku …? Czy te motywacje mogą się łączyć? Wymieńcie zawody wymagające  odwagi. Czy ich przedstawiciele odczuwają strach? Czy ten strach działa na nich paraliżująco? Może przeciwnie jest on elementem mobilizującym, pozwalającym na skupienie i poważne podejście do obowiązków? Wspólnie odkryjcie, ze zawody wymagające odwagi to nie tylko pilot i strażak? Jakiego rodzaju odwagi oczekuje się od lekarza a jakiej od kierowcy? Zastanów się z dzieckiem, czemu służy strach. Poproś , aby wyobraziło sobie, że nie czuje strachu – nie boi się obcych psów, pędzących samochodów, wysokości, ani niczego. Czy wtedy czułoby się bezpieczniejsze? Jakie miałoby szanse na unikniecie wypadków? Uświadom dziecku, że strach jest czymś w rodzaju alarmu, który ma je przestrzec przed zagrożeniem. Porozmawiaj o odwadze, którą musimy się wykazać na co dzień np. że coś zniszczyliśmy, czy zgubiliśmy … Nagódź dziecko, gdy wykaże się odwagą.

Uczciwość

Rady dla rodziców:   

Porozmawiaj z dzieckiem o uczciwości.

Dlaczego jest ona ważna? Jaki ma związek z zaufaniem? Opowiedz o momentach w swoim życiu, kiedy ktoś zachował się wobec ciebie nieuczciwie. Jakie towarzyszyły temu uczucia? Poproś dziecko, żeby przypomniało sobie takie sytuacje. Zastanów się wraz z nim, jak reagować, gdy widzimy czyjąś nieuczciwość. Zagraj z dzieckiem w grę i zapytaj, czy uczciwie wygrało, czy nie? Teraz pokaż dziecku zabawę, gdzie zasady z góry są nieuczciwe np. podczas gry piłką rzucasz do kosza na bieliznę a dziecko do małego wiaderka. Czy to było uczciwe? Czy masz powody do radości ze zwycięstwa? Rozmawiając z dzieckiem, uczciwie przyznaj, że zdarza Ci się popełniać błędy. Opowiedz o niektórych i powiedz w jaki sposób próbujesz je naprawiać. Zachęć, aby dziecko opowiedziało o swoich błędach i wspólnie zaradźcie jak je naprawić. Zastanówcie się, jakie zawody byłyby niepotrzebne, gdyby wszyscy żyli uczciwie.

KONSULTACJE Z RODZICAMI

ODBYWAJĄ SIĘ W KAŻDY PIERWSZY CZWARTEK MIESIĄCA ( od października)

w godzinach 16.00 – 16.30 (po wcześniejszym umówieniu z nauczycielką)