ZADANIA DYDAKTYCZNO –WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. WITAMY NOWY ROK
  2. CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?
  3. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
  4. ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Kształtowanie umiejętności planowania.
  • Usprawnianie aparatu oddechowego dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
  • Rozwijanie wyobraźni dzieci.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazu zegar.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
  • Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych (cięcie papieru, mocowanie).
  • Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
  • Rozwijanie umiejętności nazywania dni tygodnia.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Zapoznanie dzieci ze zjawiskami  atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy: mróz, śnieg, lód.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
  • Rozwijanie zdolności manualnych.
  • Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
  • Rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie.
  • Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie zimy.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne).
  • Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat babci.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiedzi na temat dziadka.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
  • Kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla babci i dziadka.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
  • Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci podczas wymyślania zimowego toru przeszkód.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Wspieranie ciekawości dzieci i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego z zimowymi dyscyplinami sportowymi.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów, porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej

 

PIOSENKA

Polka dla babci i dziadka

Dziś w przedszkolu piękny bal,
bal wspaniały na sto par.
Bal dla dziadków i dla babć -
pięknie zapraszamy was.

Ref. To jest polka dla dziadziusia
i dla babci i dla wnusia.
kto poleczkę naszą zna,
niech zatańczy tak jak ja. / bis

Do przedszkola zapraszamy
babcię, dziadka, tatę, mamę.
Gdy tańczymy polkę wraz,
bardzo miło płynie czas.

Ref. To jest polka

WIERSZ

Kocham babcie i dziadka

Kocham mocno babcię, dziadka – to nie żart moi mili
Dzisiaj im życzenia składam, by 100 latek jeszcze żyli.

Kiedy smutek mnie ogarnia i wszystkiego mam już dosyć
Dziadek mocno mnie przytuli, o to go nie trzeba prosić.

Gdy pomyślę o łakociach, babcia zaraz coś upiecze
Muszę przyznać te wypieki, najwspanialsze są na świecie.

 

 

KONSULTACJE PEDAGOGICZNE Z NAUCZYCIELKAMI  ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W MIARĘ POTRZEB RODZICÓW  PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ.