PLANOWANE WYDARZENIA
NA LISTOPAD

Ø  Dzień Postaci z Bajek – 5.11

Ø  Tygodniowy cykl zajęć o Niepodległości – 4-8.11

Ø  Konkurs plastyczny „Mój przyjaciel MIŚ” – 18-22.11

Ø  Dzień Pluszowego Misia – 25.11

Ø  Andrzejki – 29.11

—————————————————————————————

PLAN PRACY
DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA LISTOPAD

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. W mojej ojczyźnie.
  2. W krainie chmur.
  3. Jesienne nastroje.
  4. Zdrowe zapasy na zimę.

OGÓLNE CELE WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  • Rozumienie znaczenia pojęć: adres, Polacy.
  • Utrwalanie nazw kolorów polskiej flagi.
  • Słuchanie hymnu.
  • Próby układania dwuelementowego rytmu.
  • Doskonalenie umiejętności budowania krótkich wypowiedzi.
  • Dostrzeganie różnic pomiędzy obiektami, próby posługiwania się pojęciami „wysoki”, „niski”.
  • Segregowanie wg podanej cechy (koloru).
  • Doskonalenie umiejętności słuchania i odpowiadania na pytania.
  • Rozwijanie wrażliwości zmysłów.
  • Rozumienie znaczenia pojęć związanych wielkością.
  • Próby wyklaskiwania rytmów.
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
  • Próby budowania wypowiedzi na podany temat.
  • Próby opisu podanego przedmiotu.
  • Rozwijanie kompetencji językowych.
  • Kształtowanie umiejętności muzycznych.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych.
  • Pobudzanie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi.
  • Zachęcanie do zabaw i ćwiczeń ruchowych.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Rozwijanie małej motoryki.
  • Regulowanie siły wdechu i wydechu.
  • Odbieranie wrażeń różnymi zmysłami.
  • Usprawnianie aparatu mowy.
  • Wzbogacenie słownika czynnego.
  • Stosowanie określeń „mniej”, „więcej”, „tyle samo”.
  • Kształtowanie umiejętności ustawiania się w szeregu.

—————————————————————————————

PIOSENKI NA LISTOPAD

A. Brych „Jesienne Parasolki”

1. Uśmiechnij się, parasol weź i tańcz i tańcz i tańcz,
Podskocz w górę hop, skok zrób wielki w bok.
I tańcz i tańcz i tańcz.
Jesienne parasolki, jesienne parasolki.
Parasolki, parasolki, jesienne parasolki.
Kiedy szaro robi się, a za oknem widać mgłę,
Chwyć swój parasol i maszeruj.
Lewa prawa kałuża, idzie, idzie tu burza.
Z jesienną parasolką wszystko, wszystko się uda.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap kap,
Jesienny parasol w dłonie łap./ 2x

A. Brych „Deszczyk kapa, kap”

Kapu, kapu, kapu kap /x4.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

1. Kiedy chmurki są nad nami, w prawo, w lewo je witamy.
Deszczyk kapie z chmurki spada i po drodze tak powiada.
Jesień deszczu potrzebuje, każdy dzisiaj go poczuje.
Na policzku i na rączce, deszczyk czują nawet brzdące.
Deszczyku przyjdź, hop, hop.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

2. Chmurki płyną już na niebie,  deszczyk kapie jak w ulewie.
Kapuśniaczek no i mżawka, to deszczyku jest huśtawka.
Bywa groźny i brunatny, bywa czasem delikatny.
Deszczyk lubią małe dzieci, dla dorosłych tylko leci.
Deszczyku przyjdź, hop, hop.

Ref. Kap, kap, kap, kap, kap, kap, kap,
Kropelki łap, łap, łap. / x4

Kapu, kapu, kapu kap /x4.

—————————————————————————————

KONSULTACJE PEDAGOGICZNE ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ
W MIARĘ POTRZEB RODZICÓW,
PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ.

rozumienie znaczenia pojęć„adres” i „Polacy”.